U moet stemmen in de gemeente waar u op 1 februari 2021 woont. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Heeft u op 3 maart de stempas nog niet ontvangen? Bent u uw stempas kwijt? Vraag dan een vervangende stempas aan.

Vraagt u een vervangende stempas aan dan kunt u alleen stemmen met de nieuwe stempas. Uw oude stempas is niet meer geldig.

Hoe vraagt u een vervangende stempas aan?

Digitaal aanvragen

U kunt online een vervangende stempas aanvragen door het formulier met DigiD in te vullen. Dit kan tot 12 maart 17.00 uur. We sturen de stempas met de post naar u toe.

Online een vervangende stempas aanvragen

Persoonlijk ophalen 

Wilt u liever uw vervangende stempas ophalen? Dat kan tot vrijdag 12 maart 17.00 uur bij het gemeentehuis, Heuvel 1. Maak een afspraak en neem uw legitimatiebewijs mee.

Afspraak maken

Schriftelijk aanvragen 

U kunt ook schriftelijk een vervangende stempas aanvragen. Gebruik het formulier verzoek vervangende stempas. Het schriftelijk verzoek moet uiterlijk vrijdag 12 maart voor 17.00 uur bij de gemeente binnen zijn. Het ingevulde en ondertekende formulier stuurt u per post naar: 

Gemeente Druten

Team Verkiezingen

Postbus 1
6650 AA Druten

We sturen de stempas met de post naar u toe.