In Druten staan ruim 5180 lantaarnpalen. De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en het beheer van de openbare verlichting. De gemeente maakt gebruik van nachtbranders en avondbranders. Dit houdt in dat op kruispunten, veranderingen in de rijbaan, centrumgebieden en sociaal onveilige locaties de verlichting vanaf het invallen van de duisternis tot aan de volgende ochtend blijft branden. Avondbranders worden toegepast op locaties waar het verkeerskundig en sociaal toelaatbaar is. Deze lampen schakelen om 23.00 uur uit.
Het ondergrondse deel, de stroomkabel, is eigendom van netbeheerder Liander. De netbeheerder is hiervoor verantwoordelijk.

Lampen branden overdag

De lampen in de openbare ruimte gaan door een TF-signaal aan. Liander verzorgt dit signaal. De techniek is verouderd en daarom stopt liander in 2021 met dit signaal. Liander heeft voor de openbare verlichting een nieuw systeem. Alleen door controle kunnen we zien of alles goed is omgezet. Daarom brandt de openbare verlichting nu overdag. Dan weten we dat er nog iets moet gebeuren.

Bij andere gebruikers van het tf-signaal blijft de verlichting branden. Dat zijn bijvoorbeeld scholen of de woningbouwvereniging. Meer informatie kunt u vinden op de website van Liander

Kapotte lantaarnpaal melden

U kunt een kapotte lantaarnpaal online melden of u belt ons. U moet het nummer van de lantaarnpaal doorgeven. Dit staat op de paal op ongeveer 2,5 meter hoogte.

Bekijk de al eerder doorgegeven meldingen

U kunt hieronder zien of een melding al bij ons bekend is. Als dat zo is, hoeft u niet opnieuw te melden. Wij zijn er dan al mee bezig.

Ontvangen meldingen

Online doorgeven

Meldingsformulier defecte lantaarnpaal 

Bellen

U kunt ook bellen met wijkbeheer via telefoonnummer 088 432 70 00.

Storingen in één of meer straten

Als in één of meer straten de openbare verlichting niet brandt, kunt u dit bij de gemeente melden. Dit melden wij dan aan netbeheerder Liander. Is de storing buiten kantooruren? Dan kunt u deze online melden. Liander heeft daar geen storingsnummer voor. Wij geven de storing dan met spoed door.

Hoelang duurt het?

Kapotte lampen repareren wij binnen maximaal 2 weken. 
Storingen in de ondergrondse kabel moet netbeheerder Liander oplossen. Voor meer informatie wijzen wij u naar de website van Liander.

Wat als de lamp na vervanging toch nog niet brandt?

Zou u dan een nieuwe melding willen doen?