Lees pagina voor

Sociaal Team Druten

In het Sociaal Team werken mensen met kennis van welzijn, zorg en gezondheid. Bijvoorbeeld: hulp bij schulden, hulp in huis, maar ook eenzaamheid, zorgen om mensen in uw omgeving of een gehandicaptenparkeerkaart. Wij helpen u graag bij al uw zorgvragen!

Contact opnemen met het Sociaal Team

Wat gebeurt er na de melding?

  1. Wij nemen binnen 6 weken contact met u op en plannen een afspraak met u in. In dit gesprek kijken we welke stappen we nemen om uw problemen aan te pakken met mensen uit uw eigen omgeving. De medewerker van het Sociaal Team stelt u verschillende vragen. Dit noemen we het onderzoek.
  2. Daarna maakt u samen met de medewerker van het Sociaal Team een plan. In dit plan staat wat u zelf regelt en waarbij u professionele hulp nodig heeft.
  3. Als het onderzoek klaar is krijgt u van de gemeente een brief (een onderzoekverslag). Daarin staat bijvoorbeeld dat u professionele hulp nodig heeft. Die hulp noemen we een maatwerkvoorziening. Als u hulp krijgt, ontvangt u een brief (beschikking) van de gemeente.

Hulp nodig bij uw aanvraag?

Heeft u een gesprek met een medewerker van het Sociaal Team? U mag natuurlijk iemand meenemen! U kunt ook gratis gebruik maken van jeugdstem of een cliëntondersteuner. Meer informatie vindt u op onze pagina heeft u vragen of hulp nodig voor uw gesprek met het sociaal team?