Sociaal Team Druten
In het Sociaal Team werken mensen met kennis van welzijn, zorg en gezondheid. Bijvoorbeeld: hulp bij schulden, hulp in huis, maar ook eenzaamheid, zorgen om mensen in uw omgeving of een gehandicaptenparkeerkaart. Wij helpen u graag bij al uw zorgvragen!
Contact opnemen met het Sociaal Team
- Vul het online meldingsformulier (Deze link gaat naar een externe website) in;
- Bel naar: 088 432 74 32. Bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 15.00 uur;
- Vul het formulier met de pen in en stuur op: Meldingsformulier Sociaal Team gemeente Druten (PDF, 462.7 kB).
Wat gebeurt er na de melding?
- Wij nemen binnen 6 weken contact met u op en plannen een afspraak met u in. In dit gesprek kijken we welke stappen we nemen om uw problemen aan te pakken met mensen uit uw eigen omgeving. De medewerker van het Sociaal Team stelt u verschillende vragen. Dit noemen we het onderzoek.
- Daarna maakt u samen met de medewerker van het Sociaal Team een plan. In dit plan staat wat u zelf regelt en waarbij u professionele hulp nodig heeft.
- Als het onderzoek klaar is krijgt u van de gemeente een brief (een onderzoekverslag). Daarin staat bijvoorbeeld dat u professionele hulp nodig heeft. Die hulp noemen we een maatwerkvoorziening. Als u hulp krijgt, ontvangt u een brief (beschikking) van de gemeente.
Hulp nodig bij uw aanvraag?
Heeft u een gesprek met een medewerker van het Sociaal Team? U mag natuurlijk iemand meenemen! U kunt ook gratis gebruik maken van een cliëntondersteuner.
Wat is een cliëntondersteuner?
Een cliëntondersteuner is iemand die u helpt met uw contact met de gemeente. Het is iemand die ‘onafhankelijk’ is. Dat betekent dat hij geen verbinding heeft met de gemeente of een andere organisatie. De cliëntondersteuner is er echt voor u.
Mail naar clientondersteuning@meegeldersepoort.nl of bel naar 088 633 00 00. Meer informatie vindt u op de website van MEE Gelderse Poort (Deze link gaat naar een externe website).