Lees pagina voor

Verhuizen naar het buitenland

Gaat u 8 maanden of langer in het buitenland wonen? Geef uw nieuwe adres dan aan ons door met DigiD. U kunt uw verhuizing doorgeven binnen 5 dagen voor uw vertrek. 

Blijft er iemand op uw oude adres in Druten wonen? Dan moeten de gezinsleden die wel verhuizen persoonlijk langskomen. Daarvoor maakt u een afspraak en neemt u per persoon uw legitimatiebewijs mee.

Bewijs van uitschrijving nodig?

Heeft u een bewijs van uw verhuisaangifte nodig? Bijvoorbeeld omdat u naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Sint Eustatius of Saba verhuist. Neem dan voordat u de aangifte gaat invullen contact op met burgerzaken. U kunt ons bellen via 088 432 70 00

Soms vraagt de gemeente in het buitenland om een bewijs van uitschrijving. Dit uittreksel kunt u pas aanvragen nadat u verhuisd bent naar het buitenland. Hiervoor neemt u contact op met een RNI-loket (Deze link gaat naar een externe website) (Registratie Niet-Ingezetenen).

Wie kan een verhuizing naar het buitenland doorgeven?

Een verhuizing kunt u voor iemand anders doorgeven:

Aan wie geven wij uw verhuizing door?

De gemeente geeft uw verhuizing door aan alle organisaties die deze gegevens nodig hebben. Dit is bijvoorbeeld de Belastingdienst. Op de website van de Rijksoverheid:wie krijgen mijn gegevens? (Deze link gaat naar een externe website) vindt u meer informatie.

Wat moet u voor vertrek uit Nederland regelen?

Vaak is het lastig dit later te doen vanuit een ander land. Controleer wat u al in Nederland moet regelen met de Nederlandse overheid. Zo bespaart u veel tijd en moeite. Gebruik de controlelijst op de website Nederland wereldwijd (Deze link gaat naar een externe website).